fbpx
משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
קו ייעוץ והדרכה 054-3462666
acess
search
cart 0 cart 0
אין מוצרים בסל הקניות. close

אין מוצרים בסל הקניות.

משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
צ'ט אנושי

על פעילות אנטי ויראלית של אצות-ים

26 April 2024 חיים בריא , טבעוני / צמחוני

החיים משתנים לכולנו בשנה האחרונה, וירוס הקורונה מכה בכל העולם ומביא עמו לא רק קורבנות בנפש אלא שינוי מהותי בכל תחומי החיים. השינוי הדרמטי גורם לעולם המחקר להיכנס למרוץ אחר מציאת תרופה למגפה ובנוסף לכך לחפש פתרונות הקיימים בטבע, העשויים לשמור על מערכת החיסון וביניהם גם כאלו המראים פעילות אנטי-ויראלית כללית או ספציפית למשפחת הווירוסים מקבוצת הקורונה.

מאמר יפני שפורסם לאחרונה בוחן את הפעילות האנטי ויראלית של אצת-ים ירוקה הדומה בהרכבה לאצת האולווה שלנו, אותה אנו מגדלים על היבשה:

  • החיפוש אחר חומרים אנטי ויראליים טבעיים נובע מכך שתרופות אנטי ויראלית אמנם מסייעות לטיפול נקודתי אך הן מביאות עימן גם תופעות לוואי לא רצויות כמו למשל שינוי גנטי של הנגיף כך שבעתיד הוא יוכל להופיע שוב על צורותיו השונות. כדי להתגבר על בעיה זו, החוקרים ביקשו לבחון מקורות טבעיים בעלי תכונות אנטי-ויראליות.
  • אצת הים שנבחנה היא אצה ירוקה הגדלה לחופי מזרח אסיה המזכירה בהרכבה את אצת האולווה – היא עשירה במינרלים, ויטמינים, סיבים תזונתיים ומכילה פוליסכריד מסוג Rhamnan sulfate שנמצא במחקרים אחרונים כבעל פעילות אנטי-ויראלית (כך מצוין במאמר) אותו פוליסכריד (Rhamnan sulfate) נמצא בערכים גבוהים גם באצות מסוג אולווה (Ulva).
  • במאמר מוצג מחקר שבוצע על עכברים הנגועים בנגיפים שונים, כולל סוגים של קורונה. תוצאות המחקר הראו כי הזרקה של החומרים הפעילים ובעיקר הפוליסכריד המדובר באצה שנבדקה, נקשרים ישירות לנגיף, מונעים ספיגה של הווירוס לתאי הרקמה וכך מעכבים את ההתפשטות הנגיפית.
  • המאמר סוקר גם מחקרים המראים פעילות: נוגדת השמנה בשל הריכוז הגבוה של הסיבים התזונתיים באצה, האצות נמצאו כמסייעות באיזון רמות הכולסטרול בדם, מאזנות את רמות הסוכר ומפחיתות את הסיכוי להיווצרות פקקת בכלי הדם.

 

 


למאמר המלא: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32344720/

מוצרים

כתבות מומלצות

לכתבות נוספות
whatsapp

סיקורה - בריאות מהים

תפריט נגישות