fbpx
משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
קו ייעוץ והדרכה 054-3462666
acess
search
cart 0 cart 0
אין מוצרים בסל הקניות. close

אין מוצרים בסל הקניות.

משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
צ'ט אנושי

כורכומין – איך הוא תורם לבריאות וכיצד כדאי לצרוך אותו?

24 April 2024 גברים , חיים בריא , נשים , ספורטאים

כורכום – הצמח העתיק ממנו מפיקים התבלין הצהוב והמוכר כבר שנים נחשב בעולם כבעל סגולות רפואיות רבות, בזכות החומר הפעיל – הכורכומין.

איך הוא תורם לכם לגופינו ומהי הדרך המבטיחה ספיגה שלו והקלה על תהליכים דלקתיים?

מרפא דלקות, מפחית את הסיכון לסרטן ומחלות לבביות, מאזן רמות סוכר בדם, מחזק את מערכת החיסון, מרגיע את מערכת העיכול, מפחית את רמות הסטרס – אלו רק חלק מן הסגולות המיוחסות לכרוכומין ומחקרים רבים שנעשו בעולם מאששים את אותן סגולות.

בנוסף, בזכות ריכוז נוגדי החמצון הגבוה שבו, הוא נלחם ברדיקלים חופשיים המתפזרים בגוף ובכך מאט את תהליך הזדקנות התאים.רד כורכום - תוסף כורכום עם נוגד חמצון

כל זה היה יכול להיות אידיאלי, אלמלא בעיה אחת: רבים לא צורכים אותו נכון.

הכורכומין – החומר הפעיל הנמצא בשורש הכורכום, התבלין הידוע הנמצא בכל בית. עם העלייה הגדולה במודעות לאורח חיים בריא בעשור האחרון, רבים החלו לצרוך ממנו יותר ויותר ולשלב אותו במאכלים שונים, אך מסתבר שחוץ מצבע יפה לאוכל – הספיגה של החומר הפעיל מתבלים כורכום או תוספי הכורכום השונים – מאד קטנה.

מהי הדרך הנכונה לצרוך כורכום

כבר בשנת 1937 מחקרים שבדקו את השפעות הכורכום על הבריאות חשפו ממצאים מפתיעים, אך אופן צריכת החומר בקרב הנבדקים היה שונה. ברוב המחקרים הכורכומין הוזרק לתוך תאי תרבית במעבדה וזה אחרת לגמרי מאשר לצרוך אותו באכילה או שתייה. כשהעניין נבחן לעומק הובן שבדרך זו הכורכומין אינו מגיע לתאהוא מתפרק בכבד ומופרש בהמשך על ידי הגוף בדרכים טבעיות, ללא אפקט טיפולי.

על אף שהכורכום עצמו אינו בעל יכולת כניסה לתא וזקוק לנשא שיעשה זאת בשבילו, המדע הצליח לעבור מחסום זה בדרכים יצירתיות. וכאן בעצם מתחיל תפקידה של תעשיית הפארמה והתרופות.

משילוב עם פיפרין ועד לפוליסכריד

הניסיונות למציאת דרך לצריכת הכורכומין באכילה באופן יעיל,  שייספג בגוף באופן מיטבי הביאה לחיבור של כורכומין עם 20 מ”ג פיפרין – החומר הפעיל שנמצא בפלפל שחור. השילוב של הפיפרין מביא לספיגה של החומר בתוך התא ומסייע למניעת פירוקו בכבד.
הבעיה: תקנות משרד הבריאות הישראלי מתירות כמות מקסימלית של 5 מ”ג פיפרין בקפסולה, בשל חשש מאינטראקציה שלילית עם תרופות, ולכן אפקט הספיגה שוב אינו מתאפשר. בנוסף נמצא כי אנשים שצרכו כורכומין עם פיפרין התחילו לפתח דלקת ברירית הקיבה. סיבות אלו פסלו את אופציית הפיפרין כאמצעי שימושי באופן קבוע.

הטכנולוגיה החדשנית מכולן, העושה שימוש ברב סוכר הנקרא “פוליסכריד”, הפכה לאמצעי שימושי: רב הסוכר עוטף את הכורכומין, מכניס אותו לתוך התא ומעצים את ספיגתו.

הכרוכום האדום – כשהשלם גדול מסך חלקיו

את הטכנולוגיה הייחודית של כורכומין במעטפת של פוליסכריד בחרנו לשלב ב”רד כורכום” עם רכיב פעיל עוצמתי נוסף הידוע מחקרית כנוגד חמצון ונוגד דלקת עוצמתי – אסטקסנטין. זהו נוגד חמצון ממשפחת הקארוטנואידים, אך הוא חזק יותר מבטא קרוטן פי 200 ופי 500 מוויטמין E, מבחינת היכולת האנטי אוקסידנטית שלו.

האסטקסנטין מופק מאצה שנקראת המטוקוקוס. כאשר היא נחשפת לאור חזק היא נכנסת לסטרס, וכדי להגן על עצמה היא מייצרת את החומר הפעיל, האסטקסנטין, המעניק לה שכבת הגנה מעצמת הקרינה.

בנוסף ליכולת אנטיאוקסידנטית ואנטי דלקתית מאוד חזקה, מחקרים מראים כי האסטקסנטין שומר על מערכת החיסון על העור והעיניים. 

ב”רד כורכום” שני רכיבים מאוד חזקים העמוסים בנוגדי חמצון ונוגדי דלקת וגם ברכיבים המחזקים את מערכת החיסון. עם זאת, יש אוכלוסייה שמומלץ לה להימנע ממנו. חשוב גם לציין שהמוצר אינו מתאים לאנשים שנוטלים תרופות מדללות דם, בגלל שלכורכום מטבעו מדלל דם.

 

כתבות מומלצות

לכתבות נוספות
whatsapp

סיקורה - בריאות מהים

תפריט נגישות