fbpx
משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
קו ייעוץ והדרכה 054-3462666
acess
search
cart 0 cart 0
אין מוצרים בסל הקניות. close

אין מוצרים בסל הקניות.

משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
צ'ט אנושי

אצות, כבר מזמן לא רק בסושי

25 April 2024 חיים בריא

בשנים האחרונות חווה עולם הקולינריה מהפך של ממש, וזאת בזכות טרנד הבריאות העולמי. טרנד מוביל זה, משפיע על הצרכנים, אבל לא רק, גם על שפים מובילים ויצרניות המזון. אם בעבר, כאשר יצאו לאכול במסעדה או אכלו אוכל מוכן, התעניינו הצרכנים בעיקר בטעם ובמחיר, נכון להיום, הצרכנים לא מוכנים להתפשר על בריאות וחומרי גלם מזינים.

טרנד הבריאות לוקח חזרה אל המקורות, למזון אותו אכלו אבות אבותינו, וממנו קיבלו את כל הרכיבים התזונתיים הנחוצים להם, ובוחן דרכים להפוך אותו לטעים ואפנתי. תבלינים כמו כורכום ותרופות סבתא כמו שמן דגים, כבר עשו את דרכם חזרה אל המטבח. עכשיו הגיע תורן של אצות הים.

אצות ים משמשות לתזונה כבר מאות שנים, בעיקר באזור מזרח אסיה. הן ידועות בטעם האוממי שלהן, הטעם החמישי, המתאים לתיבול ושיפור כל מרק ותבשיל. הן עשירות במיוחד בשלל מינרלים, ויטמינים, נוגדי חמצון, חומצות אמינו חיוניות וחומצות שומן חשובות, ובאזורים רבים היוו ה”ירק” העיקרי שנאכל על ידי המקומיים. באסיה, אצות הים נכללות כבר מאות שנים במגוון רב של תבשילים ומאכלים, אולם בשאר העולם, עד לא מזמן, הכירו אצות בעיקר בסושי.
יש האומרים כי את טרנד אצות הים הסוחף, התחיל השף הבריטי המצליח “ג’יימי אוליבר“. את תהליך השינוי בנושא תזונה החל ג’יימי אוליבר כבר לפני עשור והוא מיישם את העקרונות על ועל משפחתו, אבל לא רק, הוא שם לעצמו כמטרה, לשפר את המזון אותו אוכלים ילדי הממלכה כולה.

מיד אחרי, כמו פטריות שצצות אחרי הגשם, החלו אצות ים לנכוח בתפריטים של כל מסעדה שמכבדת את עצמה “אצות ים הן הטרנד הגדול ביותר השנה ואנחנו רואים אותן מככבות בתפריטים של המסעדות המובילות ביותר בלונדון” כך סיפר לעיתון הטלגרף, מנהל מוצר מרשת Waitrose, רשת מזון מובילה בבריטניה.

לא רק באנגליה הפכו אצות הים למזון העל הבא. עיתון הטיימס מדווח, כי בסקוטלנד, מוסיפים תיבול אצות לבצק הפיצה אותו מגישים בבתי ספר ברחבי המדינה. האצות, מוסיפות ויטמינים ומינרלים, ובו בעת, מפחיתות את הצורך בשימוש במלח אשר רמות הנתרן בו גבוהות.
טרנד אצות הים הלך והתפשט ברחבי העולם והגיע גם לארצות הברית. גם שם משתמשים שפים רבים בחומר הגלם הנהדר, ולא רק במסעדות יפניות. מסעדה מוכרת בנאשוויל יצרה מתכון מעורר השראה, חמאת אצות, ששמועות עליו מביאות עשרות מבקרים למסעדה “פשוט תערבבו חמאה רכה עם אצות ים במעבד מזון, ואחרי טעימה אחת כבר תתמכרו” מספר השף.

קיימים מעל 3,500 מינים של אצות, עולם שלם של צמחים מזינים, מלאים בוויטמינים ומינרלים ובעלי טעם נהדר. קל לבשל עם האצות וטעים לאכול אותן, ומיליוני אנשים ברחבי העולם כבר נהנים משילוב אצות הים בתזונתם. לנו, בישראל, יתרון נוסף, שאינו קיים בכל מקום, ברכות גידול של אצות ים אורגניות, של חברת סיקורה, הממוקמת בחופי השרון. המאפשרות גם לצרכן הישראלי ליהנות מטרנד הבריאות העולמי במוצרי קולינריה ותוספי תזונה יחודיים.

מוצרים

כתבות מומלצות

לכתבות נוספות
whatsapp

סיקורה - בריאות מהים

תפריט נגישות