fbpx
משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
קו ייעוץ והדרכה 054-3462666
acess
search
cart 0 cart 0
אין מוצרים בסל הקניות. close

אין מוצרים בסל הקניות.

משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
צ'ט אנושי

10 סיבות לעוף על אצת אולווה

28 March 2024 גברים , דיאטה , הריון והנקה , חיים בריא , טבעוני / צמחוני , נשים , ספורטאים

בשנים האחרונות מגלה העולם המערבי את מה שהיה ידוע למזרח מאז ומעולם – הערך התזונתי של האצות והחשיבות של שילובן בתפריט היום-יומי. אחת האצות הנפוצות בעולם היא אצת האולווה (ULVA) המוכרת לרבים מטיולים לאורך החוף. עליה דקיקים, אין לה שורשים ואינה מחוברת לאדמה, אך אל תתנו למראה השברירי והעדין להטעות, כשמעניקים לה את התנאים הראויים – מדובר באצה ייחודית בעלת ריכוז גבוה של נוטריינטים.

אצת האולווה היא משאב טבעי נפוץ המשמש מאכל לאורך ההיסטוריה. אצת האולווה של סיקורה שונה, היא תוצר של טכנולוגיה אקולוגית ייחודית ההופכת אותה למזון מלא ועשיר. שימו רגע בצד את האצות המוכרות כי ריכזנו לכם 10 עובדות שיגרמו לכם לרצות להכיר אותה מקרוב:

1. לפני הכל כדאי לדעת על אצות

האצות הן צמח בראשיתי בעל משמעות אדירה לביוספרה – הן משתתפות בתהליך הפוטוסינתזה ויצירת חמצן בכדור הארץ ומשמשות מימי בראשית לתזונה וריפוי בעיקר לאוכלוסיות שליד הים.  
עולם האצות נחלק לשני סוגים עיקריים – מיקרו אצות – שגודלן מיקרומטרים בודדים, ומאקרו אצות דמויות עלים היכולות להגיע גם לקוטר של 40 ס”מ. בעולם ישנם למעלה ממאה סוגים של מאקרו אצות המשמשות לאכילה והן נחלקות לאצות חומות, אדומות וירוקות (ביניהן האולווה) . האצות הן מרכיב תזונתי קבוע במטבח האסייתי וישנם מחקרים רבים בעולם הקושרים תזונה יום-יומית של אצות לבריאות ואריכות ימים.

2. סביבה נקייה ואורגנית

אצת אולווה עשירה בחלבוןאחד הדברים המייחדים את האצות היא היכולת לספוג אליהן רעלים ומזהמים. היכולת הזו טובה לים והן משתתפות בתהליך ניקוי המים. יכולת ספיגה זו גורמת לכך שאכילת אצות הגדלות בים מעודדת צריכה של מזהמים ומתכות כבדות. בתחקיר שבוצע לאחרונה, ובו נבדקו אצות מיובאות לארץ המשמשות לאכילה נמצאו ערכים חריגים של מתכות (ארסן) ומזהמים (תחקיר הסושי – הכל על הרול). ישנה חשיבות אדירה לסביבה בה גדלה האצה ולכן פיתחנו תנאי גידול ייחודיים  – למעשה האצות שלנו גדלות על היבשה, במים העוברים סינון ממזהמים ביולוגיים, חומרי הדברה ואנו עומדים בתקנים המחמירים להמצאות מתכות כבדות. התוצאה – אצה הגדלה במים איכותיים ונקיים ובסביבה אורגנית.

3. תנאים אידאליים ללא התערבות גנטית

האצה צנועה וצריכה רק מי-ים ואור שמש. בחווה שלנו היא מקבלת תנאים אופטימליים: מי-ים מסוננים וחשיפה מבוקרת לשמש. אלו מאפשרים לאצה להיות בעלת ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד ושונים מהאצה שתמצאו לחופי הים. בחווה אנו מגדלים את האצה באופן טבעי, ללא התערבות של הנדסה גנטית או חומרים סינתטיים ומגדלים אצת אולווה משובחת המשמשת כמזון מלא.

4. עשירה בחלבון

החלבון מורכב מרצף של כ 20 חומצות אמינו המהוות אבני בניין בגוף. החלבונים בונים את השרירים, מהווים נוגדנים של מערכת החיסון, אחראים על העברת מסרים בין תאים בגוף לדוגמה נוירוטרנסמיטורים – מוליכים עצביים, ואף משמשים כאנזימים המזרזים תהליכים כימיים בגוף. אצת אולווה בטבע הגדלה במי הים מכילה כ15-20% חלבון. לעומת זאת שיטת הגידול הטבעית שלנו גורמת לכך שאצת האולווה מכילה כ 30-35% חלבון! אחוז גבוה ביחס לערכים המצויים בבשר ועוף – מה שהופך אותה מקור מצוין לחלבון, בעיקר עבור צמחונים/טבעוניים.

5. עשירה ביוד

ליוד חשיבות עצומה בפעילות תקינה כבר משלב העוברות. יש לו קשר להתפתחות הקוגניטיבית וההורמונלית של העובר ולאותן מערכות גם בגיל מבוגר. לחסר ביוד יש שלל תסמינים כגון האטה בעיכול, נשירת שיער, עליה לא מבוקרת במשקל, נטייה למצב רוח דכאוני, עור יבש. יוד קיים במי-ים, ביצים, חלב ניגר, דגים, מלח מועשר וכמובן אצות. המעבר למים מותפלים (מי ים העוברים תהליך התפלה המוציא מהם את המינרלים – בכללם גם את היוד),  למעשה העלים את המקור העיקרי ליוד ובנוסף לא קיימת תקנה המחייבת להוסיף למלח התעשייתי יוד. אצת האולווה מכילה כמות מרשימה של יוד – 150 מק״ג לחצי גרם אצה יבשה (הקצובה היומית המומלצת) ומסייעת לשמירה על רמות יוד תקינות.

6. עשירה בסיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים חשובים ביותר לתהליך העיכול. הם מצויים בעיקר בירקות, פירות קטניות ודגנים מלאים וכמובן באצת האולווה. לסיבים אין ערך קלורי, הם מקנים תחושה של שובע, ממתנים את העלייה ברמת הסוכר, ממתנים את ספיגת הסוכר בדם, משמשים מצע מצוין לשגשוג החיידקים הפרה-ביוטיים ומעודדים את תנועתיות המעי.

7. מכילה נוגדי חמצון

נוגדי חמצון הכרחיים כנגד תהליכי אוקסידציה (תהליכי חמצון) המתרחשים בגוף באופן טבעי, לדוגמה בעת פירוק המזון על ידי מערכת העיכול, בתהליך הנשימה, בפעילות גופנית ועוד. בתהליכי החמצון עלולים להיווצר רדיקלים חופשיים הגורמים לפגיעה ולהרס התאים, לשם כך הגוף נזקק לנוגדי חמצון שיבלמו את הידרדרות התהליך.

8. שותפה לתהליך ניקוי

כלורופיל – מולקולה חיונית, אותו פיגמנט ירוק הנמצא בעלים והתורם העיקרי לתהליך הפוטוסינתזה החשוב (ייצור חמצן על ידי המרה של אור לגלוקוז ופחמן דו חמצני). הכלורופיל מתחבר אל המולקולות של המתכות הכבדות ורעלנים אחרים בגוף מונע את הספיגה בדם ומסייע לגוף בפינוי שלהן. רבים עושים שימוש בצמחים עשירים בכלורופיל בתהליכי ניקוי כבד. בנוסף הכלורופיל זהה במבנהו ובתכונותיו להמוגלובין, מסייע בהעברת החמצן לתאי הגוף, ומשפר את ספיגת הברזל.

9. טכנולוגיה ישראלית פורצת דרך

גאווה לאומית! בחוות סיקורה בוצע תהליך ארוך ומעמיק של מחקר ופיתוח, אותו מובילים פרופ’ יוני זוהר מאוניברסיטת מרילנד, ד”ר מיכאל פרידלנדר וד”ר יוסי טל – דמויות מפתח עולמיות בתחום הביולוגיה הימית, שחברו יחד למטרה משותפת –  לגדל אצות למאכל בסביבה איכותית ונקייה ממזהמים.  אנו גאים להיות חווה לחקלאות ימית אקולוגית ישראלית העומדת מאחורי פיתוח טכנולוגיה פורצת דרך. בחזון שלנו – הטכנולוגיה הזו יוצאת מגבולות המדינה עם חוות זהות ברחבי העולם המגדלות אצות בתנאים אופטימליים, על היבשה – כל זאת תוך שמירה אדוקה על הסביבה! הטכנולוגיה שלנו מאפשרת להפיק מהאצות, באופן טבעי לחלוטין, את מירב הערכים התזונתיים.

10. ראייה אקולוגית

אנו רואים בטבע בכלל ובים בפרט משאב הכרחי להמשך קיום האדם והמערכת האקולוגית. האצות שלנו גדלות במי-ים הנשאבים אל החווה ולאחר השימוש בהם הם מוחזרים נקיים וצלולים אל הים! בנוסף, אנו לא קוצרים אצות מהים והאצות שגדלות אצלנו הן למעשה תוצר של מחזורי גדילה המתקיימים אצלנו בחווה.

בנוסף לכל מה שציינו, אצת האולווה שלנו עשירה בוויטמינים לרבות ויטמינים מקבוצת B, מינרלים נוספים מלבד היוד – כגון ברזל, סידן ואבץ וסיבים תזונתיים התומכים בתהליך העיכול. אצת האולווה היא מזון מלא ואחת האצות הנקיות ביותר שקיימות.

ניתן לבקר בחווה שלנו ולהציץ בתהליך הגידול במרכז ההסברה “הצצה באצה“.
האולווה היא הבסיס לסדרת תוספי התזונה המתקדמת וייחודית שלנו.

 

כתבות מומלצות

לכתבות נוספות
whatsapp

סיקורה - בריאות מהים

תפריט נגישות