fbpx
משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
קו ייעוץ והדרכה 054-3462666
acess
search
cart 0 cart 0
אין מוצרים בסל הקניות. close

אין מוצרים בסל הקניות.

משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
צ'ט אנושי

מהפכת הבריאות של השף הבריטי המצליח ג’ימי אוליבר

19 April 2024 גברים , מתכוני אצות

ג’יימי אוליבר, השף הבריטי הפופולרי, העביר את המטבח שלו, ואת בריטניה כולה, מהפכה בריאותית. ג’יימי לא רק מקדם תזונה בריאה בממלכה כולה, אלא שהשף המוביל באמת עשה מהפך, בתזונתו שלו ובתזונת ילדיו. השף מספר כי הוא ישן 10 שעות שינה בלילה, הוא אינו שותה אלכוהול במהלך השבוע והוא צורך באופן קבוע אצות ים, אגוזים ועלי תבלין. על אצות הים הוא מספר, כי בעבר חשב שאצות ים הן מזון עתיק, משהו שפעם היו אוכלים כי זה מה שהיה, מזון נפוץ באי האנגלי אותו סובב הים. אבל אז הוא גילה את היתרונות התזונתיים של האצות, וכיום הוא חושב שהן הירק המזין ביותר וצורך אותן באופן קבוע.

השף המוביל טוען, כי עלינו כהורים, לחנך את ילדינו לתזונה בריאה. על כן הוא מקדם מזה שנים, תכניות תזונה בריאה לילדים בבתי הספר באנגליה. לדעתו יש להגביר את הסימון התזונתי של מזונות על מנת לעודד בחירה נכונה, להפחית בג’אנק פוד ולהגביר צריכה של מזונות בריאים. בכדי לשפר את תזונת הילדים, הוא ממליץ להוסיף כמה שיותר עשבי תבלין לאוכל וכך להפחית את הצורך להמליח את המנה, להגביר שתייה של מים ולהימנע ממשקאות מתוקים.

על ספרו שפורסם בשנת 2015 ונקרא “סופרפוד לכל יום” Every Day Superfood, אמר ג’ימי כי הוא ממליץ לגוון את התזונה במגוון רחב ככל הניתן של ירקות ופירות ולצרוך אותם על בסיס יומי. במסעותיו ברחבי העולם תר השף הפופולרי אחר 14 מזונות עשירים, ממגוון תרבויות, אותם כינה “סופרפוד” ורשימתו הסופית כללה; ביצים, חלב עיזים (גבינת פטה עיזים), דגים, תפוחי אדמה מתוקים, עלים ירוקים ועלי תבלין, טופו, אגוזים, שעועית שחורה, פירות טריים, צ’ילי, אורז פרא, שום שזיפים ואצות ים. השף מוסיף כי המשותף לכל האנשים שפגש אשר חיו חיים ארוכים ופעילים, הוא שכולם אכלו ארוחת בוקר.

מתכון לקערת poke

(מבוסס על מתכון של ג’ימי אוליבר)
המתכון מושפע ממנה שמקורה בהוואי ונקראת קערת poke, היא מבוססת על דגים, אצות ים וחלב קוקוס.

מצרכים:
¼ כוס מלפפון
כפית חומץ אורז
5 כפיות מירין
½ צרור כוסברה
1 לימון או ליים
1 כפית רוטב סויה
1 כפית שמן שומשום
500 גרם אורז סושי
160 מ”ל מי קוקוס
חופן אצות ים קצוצות
1 אבוקדו בשל
2 קופסאות טונה במים
2 בצלים
2 כפיות זרעי שומשום

אופן ההכנה:
1. חתכו עדין את המלפפון והשרו עם קמצוץ מלח במסננת בכיור למשך 10 דקות. סחטו את הלחות העודפת, הוסיפו את חומץ האורז ו2 כפיות מירין וערבבו.
2. הוסיפו את 2 כפיות מיץ הלימון, רוטב הסויה ושמן השומשום.
3. בשלו את האורז לפי ההוראות על גבי האריזה ולאחר מכן העבירו לקערה. הוסיפו את מי הקוקוס ושאר המירין וערבבו היטב. הוסיפו את אצות הים הקצוצות (אפשר גם לטגן אותן מעט קודם, אחרי סחיטה וייבוש)
4. סננו את הטונה, חתכו את האבוקדו וקצצו את הבצל.
5. חלקו את האורז לקעריות והוסיפו מעל בכל קערה, טונה, אבוקדו ואת המלפפון המוחמץ, פזרו את האצות הקצוצות ואת זרעי השומשום והוסיפו כוסברה קצוצה מעל.

כתבות מומלצות

לכתבות נוספות
whatsapp

סיקורה - בריאות מהים

תפריט נגישות