fbpx
משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
קו ייעוץ והדרכה 054-3462666
acess
search
cart 0 cart 0
אין מוצרים בסל הקניות. close

אין מוצרים בסל הקניות.

משלוח חינם ברכישה מעל 700 ש"ח truck
צ'ט אנושי

אצת אולווה Ulva

מאת: ד”ר מיכאל פרידלנדר – ביולוג ימי ראשי בסיקורה

כלליאצת אולווה עשירה בחלבון

אולווה הינה אצה ירוקה הכוללת מאה ושלושים זנים שונים שגדלים באזורים טרופיים, סובטרופיים וממוזגים של האוקיאנוסים בעולם.

היקף השוק:

לפי ה – FAO בשנת 2012, זנים אחדים של אולווה גדלים בברכות בהיקף של 160 טון משקל יבש בלבד באזורים שונים בעולם.

שימושים עיקריים:

השימוש העיקרי באצת אולווה הוא כמזון לאדם וכתוסף תזונה והיא נמצאת ברשימת האצות המאושרות כמזון לבני אדם. האולווה משמשת כמטהר מים בחקלאות מים אינטגרטיבית, בה היא קולטת את ההפרשות החנקניות של דגים וחסרי חוליות ימיים (בקצב של עד 3 גרם חנקן אנאורגני למר’ ליום), ומאפשרת שימוש חוזר במים לגידול בעלי החיים. היא משמשת גם כסופג מתכות משפכים תעשייתיים.

האולווה מנוצלת גם כתוסף תזונה בגידול דגים, חסרי חוליות ימיים ופרות תוך ניצול הפעילות הביולוגית של האצה. כמו כן משמשת האולווה כתוסף דשן בחקלאות קונבנציונלית, המשפר עמידות צמחים למחלות ומספק להם הורמוני צמיחה. בעתיד, אצת אולווה עשויה לשמש כמקור לביו דלק בתוקף היותה יצרנית חומר אורגני יעילה מאוד ובעלת ריכוז פחמימות גבוה.

ערכים תזונתיים:

אולווה עשירה בסיבים תזונתיים בלתי מסיסים ומסיסים, המהווים  יחד כ- 38% ממשקל יבש. יש בה חלבון שניתן להפרדה ומגיע עד 32% מחומר יבש, ברמת נעכלות של 86%, עם כל החומצות האמיניות החיוניות למעט טריפטופן (המהוות עד 48% מכלל החומצות האמיניות). יש בה מינרלים בכמות של כ-30% מחומר יבש (כולל יוד ומגנזיום בריכוז גבוה מאוד, סידן, אשלגן, ברזל ועוד), מעט שומנים כ-3% מחומר יבש, ויטמינים (כולל ויטמין A, C ו-B12) ונוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים). באולווה טרייה יש כ- 85% מים. כמוכן, ישנם בה הפיגמנטים כלורופיל, בטא-קרוטן ולוטאין.

היתרון של אולווה מסיקורה:

אולווה גדלה בחוות סיקורה בברכות מי-ים מבוקרות. היתרון של גידול אצות בברכות לעומת גידול אצות בים הוא בתחומים הבאים: האולווה נקיה מחול, נקיה מאצות מתחרות, אין בה בעלי חיים שאוכלים אותה (הרביוורים ימיים), היא לא נתונה להשפעות של שפכים עירוניים ותעשייתיים. הגידול בברכות מבוקר, כלומר ניתן לכוון אותו להעשרה ביותר סיבים תזונתיים, או יותר חלבון, או יותר מינרלים.

הגידול בברכות הוא גידול רציף כל השנה ואינו תלוי בשינויי הטמפרטורה העונתיים שמתרחשים בים. הגידול בברכות ניתן בחלקו הגדול למיכון, בעוד שהגידול בים כרוך ברובו בעבודת ידיים.

היתרון של זן האולווה של סיקורה:

זן האולווה שמגדלים בסיקורה הוא בעל איכות גבוהה, שעבר סלקציה לגידול מבוקר. הוא מבצע ריבוי אל-מיני ספונטני המאפשר קבלת דורות חדשים ובריאים של אולווה בתדירות גבוהה.

סיכום:

אולווה היא בעיקר מזון צמחי איכותי והיא גם חומר גלם פוטנציאלי שניתן להפיק ממנו שורה ארוכה של חומרים בעלי ערך תזונתי, בריאותי וכלכלי.

סדרת תוספי תזונה מבוססי אצת האולווה: לסיקורה סדרת תוספי יוד המבוססת על אצת האולווה ומותאמת להמלצות משרד הבריאות בנוגע לצריכת יוד: יוד ירוק, גרין הופ, גרין ג’וי. בנוסף תוכלו למצוא בסדרת התוספים שלנו גם סינביוטיקה – שילוב יעיל במיוחד של פרו ביוטיקה ופרה ביוטיקה.

קראו עוד על היתרונות הבריאותיים באצת האולווה

whatsapp

סיקורה - בריאות מהים

תפריט נגישות